AEX sluit met verlies, chipbedrijven hard onderuit
Van BNR Nieuwsradio · 2026-06-26T16:31:00 · waarom deze bron?
De AEX sloot vrijdag met verlies. ASML, Besi en ASMI daalden door tegenvallers in de chipsector. Shell verloor aan waarde vanwege dalende olieprijzen. De AEX eindigde op 1060,73 punten.
Bronnen
Benadering
Nederlands Dagblad benadrukt het algemene verlies en noemt de chipbedrijven en Shell. BNR Nieuwsradio focust op de zware daling van de chipfondsen. Financieel Dagblad meldt een daling van Zalando, maar dat is een ander verhaal.