AEX sluit met verlies, chipbedrijven hard onderuit

Van BNR Nieuwsradio · 2026-06-26T16:31:00 · waarom deze bron?

De AEX sloot vrijdag 0,7 procent lager door verliezen bij chipbedrijven als ASML en Besi. Ook Wall Street eindigde lager, ondanks een herstel van Apple na prijsverhogingen.

Bronnen

Benadering

Nederlands Dagblad richt zich op Wall Street en Apple's herstel. De Telegraaf benadrukt de druk van techbedrijven op Wall Street. BNR Nieuwsradio focust op de AEX en de daling van chipfondsen. Omroep West en Omroep Gelderland gaan over faillissementen en zijn niet gerelateerd.