AEX sluit met verlies, chipbedrijven hard onderuit

Van BNR Nieuwsradio · 2026-06-26T16:31:00 · waarom deze bron?

De AEX sloot vrijdag met verlies, vooral door dalende koersen van chipbedrijven ASML, Besi en ASMI. Ook Shell zakte door lagere olieprijzen. De index eindigde op 1060,73 punten.

Bronnen

Benadering

Nederlands Dagblad en BNR Nieuwsradio benadrukken het verlies van de AEX en de rol van chipbedrijven. De Telegraaf focust op zorgen over verwachtingen in de chipsector. ANSA – Top News behandelt een ander onderwerp en is niet gerelateerd.