Eerste Keti Koti in Doetinchem: 'We willen verbinden'

Van Omroep Gelderland · 2026-06-28T13:00:52 · waarom deze bron?

Doetinchem viert op 1 juli voor het eerst Keti Koti, de herdenking en viering van het einde van de slavernij. Het wordt een jaarlijkse traditie met als doel verbinding te creëren.

Bronnen

Benadering

Omroep Gelderland benadrukt de historische eerste keer en het verbindende doel. Andere bronnen zoals NRC, RTV Utrecht, AD Nieuws, Omroep West, Reformatorisch Dagblad, Het Parool en Trouw behandelen geheel andere onderwerpen en zijn niet gerelateerd aan dit evenement.