Hitteprotocol Rijkswaterstaat van kracht in onze provincie

Van Omroep Brabant ยท 2026-06-22T09:58:22 ยท waarom deze bron?

Rijkswaterstaat heeft het hitteprotocol ingeschakeld voor Noord-Brabant en Limburg. Gestrande weggebruikers worden snel naar veilige locaties gebracht vanwege temperaturen boven de 38 graden op het wegdek.

Bronnen

Benadering

Nederlands Dagblad en Reformatorisch Dagblad benadrukken de activering van het protocol. Omroep Brabant gaat dieper in op de gevolgen voor automobilisten en wegenwachtdiensten. Trouw en Volkskrant melden kort het feit zonder verdere context.