Iraanse media: Iran verlaat gesprekslocatie na dreigement Trump
Van Metro Nieuws · 2026-06-21T17:10:50 · waarom deze bron?
Iran verliet de onderhandelingen in Zwitserland na dreigementen van Donald Trump over aanval op Iran en Hezbollah. Vice President Vance zocht vooruitgang, maar spanningen bleven hoog over Libanon en nucleair programma.
Bronnen
Benadering
The Guardian en Metro Nieuws benadrukken het walkout van Iran als gevolg van Trumps dreigementen. Nederlands Dagblad en Metro Nieuws rapporteren in het Nederlands over het vertrek. Al Jazeera focust op de sluiptocht in de Straat van Hormuz. DW meldt een akkoord zonder details. ANSA meldt een positieve sfeer. CBS en The Independent benadrukken de bedreigingen en onderhandelingen. France 24 en Euronews noemen de spanningen rond Libanon. BBC en POLITICO benadrukken de rol van Vance en mediators. RFI rapporteert over Israël-Hezbollah escalatie, los van de kern.