Ombudsman waarschuwt Kamer: 'Gedupeerden gaswinning blijven vastlopen'

Van NOS Binnenland · 2026-06-22T07:18:21 · waarom deze bron?

De Nationale ombudsman waarschuwt dat bewoners in Groningen te lang onzekerheid ervaren door gebrekkige afhandeling van aardbevingsschade na gaswinning. Duizenden dossiers zijn kwijtgeraakt of onbetrouwbaar.

Bronnen

Benadering

NOS Binnenland benadrukt de brandbrief van ombudsman Van Zutphen en de vertraging bij schadeafhandeling. RTV Noord noemt het kwijtraken van 329 dossiers typerend. De Telegraaf, Omroep West en NU.nl Economie zijn niet gerelateerd aan dit nieuws.