Digitaal tolsysteem in A24 moet duidelijker en toegankelijker, vindt ombudsman

Van NOS Binnenland · 2026-06-23T07:39:01 · waarom deze bron?

De Nationale Ombudsman vindt het digitale tolsysteem op de A24 onduidelijk en ontoegankelijk, vooral voor mensen met beperkte digitale vaardigheden. Hij dringt aan op een papieren alternatief en kosteloze herinneringen.

Bronnen

Benadering

Nederlands Dagblad benadrukt de onevenredige kosten van de betalingsherinnering. Omroep West focust op de veelvuldige klachten en het risico op boetes. NOS Binnenland behandelt breed de onduidelijkheid en uitsluiting van minder digitale burgers. Volkskrant gebruikt een vergelijkbare invalshoek als Nederlands Dagblad.