Digitaal tolsysteem in A24 moet duidelijker en toegankelijker, vindt ombudsman

Van NOS Binnenland · 2026-06-23T07:39:01 · waarom deze bron?

De Nationale Ombudsman vindt het digitale tolsysteem op de A24 onduidelijk en ontoegankelijk, vooral voor mensen die niet digitaal vaardig zijn. Hij waarschuwt voor onevenredige kosten en roept de minister op tot verbetering.

Bronnen

Benadering

Nederlands Dagblad benadrukt de onevenredige boete van 9 euro. Omroep West focust op de onduidelijkheid en risico op boetes. NOS Binnenland beschrijft uitgebreid de problematiek rond digitalisering en uitsluiting. Volkskrant gebruikt hetzelfde verhaal als Nederlands Dagblad.