Grote radiotransfer: presentatoren Roodbeen en Kijk in de Vegte naar Radio 10

Van NOS Binnenland · 2026-06-22T18:31:25 · waarom deze bron?

Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte verlaten na acht jaar NPO Radio 2 en worden vanaf 1 september de nieuwe ochtendpresentatoren op Radio 10, waar ze Gordon en Froukje de Both opvolgen.

Bronnen

Benadering

De Telegraaf meldt niets over dit nieuws en is daarom ongerelateerd. Nederlands Dagblad en NU.nl Algemeen benadrukken de opvolging van Gordon. NOS Binnenland beschrijft de transfer als een grote verandering en noemt de achtergrond van het vertrek. Omroep Brabant en Omroep Gelderland gaan over andere onderwerpen en zijn ongerelateerd.