Twaalf medewerkers Radboudumc gezond na mogelijke blootstelling aan hantavirus
Van Omroep Gelderland · 2026-06-22T14:00:42 · waarom deze bron?
Twaalf medewerkers van het Radboudumc in Nijmegen zijn veilig uit quarantaine gekomen na blootstelling aan het hantavirus bij een patiënt van cruiseschip Hondius. Geen van hen werd ziek.
Bronnen
Benadering
De Telegraaf rapporteert over OMT-steun in coronatijd, wat irrelevant is. Nederlands Dagblad, Omroep Gelderland, NU.nl Algemeen en RTV Noord berichten over het hantavirus; Nederlands Dagblad en NU.nl benadrukken de afwezigheid van ziekte, Omroep Gelderland de veilige afloop. RTV Noord en NOS Binnenland focussen op aardbevingsschade en verloren dossiers, wat een ander onderwerp is. Omroep West meldt vertraging Hubertustunnel, irrelevant.