VS voert opnieuw aanvallen uit in Iran, Teheran valt Amerikaanse bases aan
Van NOS Buitenland · 2026-06-27T23:10:49 · waarom deze bron?
De VS hebben opnieuw doelen in Iran aangevallen als vergelding voor een droneaanval op een tanker in de Straat van Hormuz. Iran reageerde met aanvallen op Amerikaanse bases in Koeweit en Bahrein.
Bronnen
Benadering
Volkskrant en Trouw gebruiken een kort nieuwsfeit in de titel. Metro Nieuws benadrukt de escalatie en de olievracht. NOS Buitenland meldt de wederzijdse aanvallen en de dreiging van Trump. De Telegraaf presenteert het als liveblog. NU.nl en Financieel Dagblad focussen op de aanleiding.