Kelderman boekt na elf jaar weer eens een zege en wordt Nederlands kampioen
Van NOS Sport ยท 2026-06-28T12:08:25 ยท waarom deze bron?
Wilco Kelderman heeft het NK wegrit voor mannen gewonnen met een solo-actie. Zijn laatste zege dateerde uit 2015. Bauke Mollema werd tweede in zijn afscheidseizoen.
Bronnen
Benadering
Trouw benadrukt dat Kelderman zijn imago als niet-winnaar doorbreekt. De Telegraaf focust op zijn afwezigheid bij de Tour. RTV Noord brengt Mollema in beeld. NOS Sport en NU.nl Sport rapporteren feitelijk over de overwinning en solo.