Kelderman pakt uit met solo op NK wielrennen en boekt eerste zege sinds 2015

Van NU.nl Sport · 2026-06-28T11:55:25 · waarom deze bron?

Wilco Kelderman won zondag het Nederlands kampioenschap wielrennen op de weg in Nijmegen met een solo-zege, anderhalve minuut voor de rest. Het is zijn eerste overwinning sinds 2015.

Bronnen

Benadering

De Telegraaf en Omroep Brabant melden andere evenementen en zijn hierdoor niet gerelateerd. NOS Sport focust op atletiek, niet op wielrennen. Omroep Gelderland, NU.nl Sport en Trouw rapporteren over Keldermans zege, waarbij NU.nl Sport en Omroep Gelderland de strijd van Femke de Vries benadrukken.